Je kan planten bestellen via onze webshop.

Nadat je je bestelling hebt afgerond, ontvang je binnen de 24u een e-mail met daarin de afrekening. LET OP: deze mail kan bij je ongewenste mails terecht komen. In deze mail vind je onze betaalgegevens. Betalen kan enkel via overschrijving. Zodra we je betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verzonden of kan je een afspraak maken voor de afhaling.

 

BESTELLINGEN AFHALEN

  1. averbode1Bestellingen afhalen op de kwekerij kan, na afspraak (zie kalender)
    Kom je van ver? Maak er een leuke daguitstap van. Je kan bijvoorbeeld een mooie wandeling maken in het aangrenzende natuurgebied Averbode Bos & Heide (download hier een flyer met wandeling: voorkant en achterkant) of je kunt een ijsje eten in de hier zeer bekende lekdreef vlakbij de abdij van Averbode.
  2. Bestellingen kunnen afgehaald worden op onze markten. Laat ons tijdig weten op welke markt je de planten wil afhalen. Wij nemen de planten graag voor je mee.

 

BESTELLINGEN VERZENDEN

Plant- en pootgoed kan opgestuurd worden. Voor de verzending worden steeds verzend- en verpakkingskosten aangerekend.

  1. De verzendkosten voor een bestelling van uitsluitend pootknollen bedragen €10 voor een zending binnen België en €12,50 voor een zending naar Nederland.
  2. De verzendkosten voor een bestelling van planten in pot bedragen €15 voor een zending binnen België en €17 voor een zending naar Nederland. Er kunnen maximaal 25 planten verstuurd worden in één pakket.
  3. Voor zendingen buiten België en Nederland worden de verzendkosten individueel berekend en deze worden meegedeeld in de webshop.

 

Hou hier rekening mee bij het verzenden van je bestelling:

  1. Grote planten worden bijgesneden voor de verzending.VOGESverpakking
  2. Tijdens de wintermaanden zijn van sommige plantensoorten de bovengrondse delen afgestorven. Voor verzending wordt steeds gecontroleerd of er een gezond wortelstelsel aangwezig is. Planten in winterrust staan vaak droog, dit om rot en schimmels te voorkomen.
  3. Kwetsbare planten, waarvan we vermoeden dat ze de verzending niet zullen overleven, worden niet opgestuurd. Dit staat steeds vermeld op de pagina van de betreffende planten.
  4. We verpakken onze planten in een stevige gereycleerde plastic verpakking. Deze verpakking mag gesorteerd worden bij PMD. Indien je wenst kan je ons de verpakking terugbezorgen. We hergebruiken ze graag.
  5. Is het pakket beschadigd? Laat ons zeker iets weten.
  6. Verzendingen vertrekken hier steeds in de eerste helft van de werkweer, dit om te vermijden dat de planten een weekend vast zitten in het distributiecentrum. Is je pakket door omstandigheden vertraagd, geen nood. De planten zijn zorgvuldig verpakt en overleven makkelijk een langere verzending.
  7. Wij verzenden met DPD. Zodra het pakket is aangeboden voor verzending, ontvang je een mail van DPD met hierin de status van het pakket. LET OP: ook deze mail kan bij je ongewenste mails terecht komen.

 

PROFESSIONELE AANKOPEN

Wij beschikken over een bijzonder landbouwstatuut waardoor wij geen facturen mogen opmaken. Indien je de aankoop wil factureren dien je zelf een aankoopborderel op te maken en ons hiervan een kopie te bezorgen. Meld dit steeds bij de bestelling. We zorgen dan voor een gedetailleerde afrekening.